Betingelser for køb af ARENA Marketings ydelser (annoncering, eventdeltagelse, messedeltagelse, netværksdeltagelse mv.)

 

1. Generelt

ARENA Marketing ApS, CVR-nr. 33577141, udgiver publikationer i trykt og digitalt format samt arrangerer events under varemærkerne Min Boligforening, Boligforeningernes Dag samt AM3 Netværket. Nærværende almindelige betingelser (herefter betingelser) er gældende for enhver aftale vedrørende køb af ARENA Marketings ydelser (herefter aftalen) mellem ARENA Marketing (herefter AM) og kunden (herefter kunden), når der i aftalen er henvist til nærværende betingelser.

Ved annoncering forstås enhver optagelse af kundens visuelle identitet, produkter og/eller ydelser i reklameøjemed i AMs trykte og/eller digitale medier.

Ved artikel forstås en objektiv, nøgtern og lødig videregivelse af kundens faglige ekspertise, i tekstbaseret eller videobaseret form til AMs læsere i trykte og/eller digitale medier. Artikler, der er leveret en modydelse for, fx annonceindrykning, betegnes “Advertorial”.

Ved deltagelse på Gå-hjem møde eller VidenSeminar eller anden mindre event forstås enhver repræsentation af kunden med oplæg, en stand eller som netværksdeltager i forbindelse med møder og events arrangeret af AM.

Ved deltagelse på messen Boligforeningernes Dag forstås repræsentation af kunden i form af stand, sponsorat, oplæg eller anden kommerciel deltagelse på messen.

Enhver fravigelse af nærværende betingelser skal ske skriftligt.
 

2. Aftaleindgåelse

Aftalen om køb af AMs ydelser er indgået, når kunden ved sin underskrift, pr. e-mail, telefonisk, mundtligt eller på anden vis har accepteret aftalen. En ordrebekræftelse fremsendes umiddelbart efter aftaleindgåelse. Aftalen er bindende såfremt kunden ikke har gjort indsigelser hertil senest 8 dage efter fremsendelse af ordrebekræftelse.

AM er berettiget til at korrespondere med kunden pr. e-mail på lige fod med almindelig post.
 

3. AMs forpligtelser

AMs eventuelle forpligtelse til at udforme, publicere og sprede kundens annonce vil fremgå af den mellem AM og kunden indgåede aftale. AMs ydelser fremgår bl.a. af de til enhver tid værende produktbeskrivelser.

Ved aftale inden materialedeadline om AMs produktion af kundens annonce(r) er AM forpligtet til at fremsende udkast til godkendelse hos kunden. Korrektur skal være fremsendt til kunden inden aftalt deadline. Kundens frist for rettelser og/eller tilføjelser er 2 hverdage efter fremsendelsen, medmindre andet er aftalt. Kundens eventuelle rettelser skal ske skriftligt, og manglende rettidige skriftlige rettelser vil blive betragtet som kundens accept af den fremsendte korrektur. AM er berettiget til at afvise rettelser/tilføjelser, som er uvæsentlige, ikke er i overensstemmelse med aftalen og/eller strider mod god skik og brug. AM er ikke ansvarlig for eventuelle nuanceforskelle mellem den fremsendte korrektur og den endelige annonce. AMs trykte medier bliver omdelt primært til andels- og ejerboligforeninger, almene boligforeninger samt udvalgte virksomhedsbrancher via direkte adresserede forsendelser primært i hovedstadsområdet og i mindre omfang i det øvrige Danmark. Enhver oplysning om udgivelsesdato er omtrentlig, og kunden må påregne afvigelser.

 

4. AMs beføjelser

Enhver forsinkelse med betaling er væsentlig og berettiger AM til at hæve aftalen. AM er dog berettiget til at fastholde aftalen og kræve betaling i overensstemmelse med aftalen. AM er endvidere berettiget til uden varsel og uden tilbagebetalingspligt at afvise, ændre eller afbryde annoncering eller andre løbende aftaler, som strider mod god markedsføringsskik, tredjemands rettigheder, redelig handlemåde og/eller god skik og brug.
 

5. Kundens forpligtelser

Kunden er i forbindelse med aftaleindgåelsen ansvarlig for og forpligtet til at give sådanne oplysninger, herunder CVR-nr., som påkræves for korrekt identifikation af kunden. I tilfælde af mangelfulde oplysninger om kunden i aftalen er AM berettiget til at rette et eventuelt krav mod underskriveren og/eller bestilleren personligt. Kunden er forpligtet til skriftligt at oplyse ændringer af navn, kontaktoplysninger og logo til AM straks, og kunden er selv ansvarlig herfor.
 

5.1 Ved annoncering i trykte medier

Ved annoncering i trykte medier er kunden ansvarlig for, og forpligtet til, at fremsende endeligt annoncemateriale i form af lukket trykklar PDF-fil og i overensstemmelse med AMs materialespecifikationer inden for aftalt afleveringsfrist. AM bidrager kun til grafisk opsætning af annoncen, såfremt der foreligger en konkret aftale herom. Såfremt kunden, uagtet årsag hertil, undlader at fremsende materiale til trykt annoncering inden aftalt deadline, er AM berettiget til at udfærdige annoncen baseret på de offentligt tilgængelige oplysninger om kunden. Lay-out af annonce ved for sent afleveret materiale medfører et fee for lay-out på minimum 1.450 kr. ekskl. moms pr. side. 
 

5.2 Ved udgivelse af artikler i trykte medier

Ved udgivelse af artikler er kunden ansvarlig for, og forpligtet til, at fremsende materiale til den aftalte artikel, inden for aftalt afleveringsfrist. Materiale skal afleveres digitalt, i rå-tekst format (Word eller lign.), med tilhørende fotografier og illustrationer vedhæftet som selvstændige separate filer. Såfremt kunden, uagtet årsag hertil, undlader at fremsende materiale til artikel er AM berettiget til at annullere aftalen. Afleverede artikler skal have et fagligt og objektivt budskab omhandlende forfatterens ekspertiseområde og må ikke indeholde sælgende budskaber eller et unødigt fokus på en enkelt virksomhed. AM forbeholder sig den redaktionelle ret til at korrigere i teksten af fremsendte artikler, samt opsætning af det visuelle udtryk af artiklen, uden krav om godkendelse fra kunden. Er artiklen en del af en annonceaftale påføres artiklen “Advertorial” øverst først i artiklen.
 

5.3 Ved deltagelse på Gå-hjem møder og VidenSeminarer mv.

Ved deltagelse på Gå-hjem møder og VidenSeminarer eller anden mindre event er kunden ansvarlig for, og forpligtet til, at fremsende materiale (tekst og billeder) specificeret af AM til brug for produktion af en evt. trykt eller digital invitation målrettet boligforeninger. Såfremt kunden, uagtet årsag hertil, undlader at fremsende materiale til brug for produktion af en invitation inden aftalt deadline, er AM berettiget til at udelade præsentationen af virksomheden i invitationen.

Kunden modtager ca. 10 dage før eventdag en eventbriefing, der indeholder praktiske oplysninger inkl. tidsplan, krav til kundens præsentation samt hvilket standområde og materialer, der stilles til rådighed for kunden ved eventet.
 

6. Kundens beføjelser

I tilfælde af AMs misligholdelse er kunden forpligtet til straks at reklamere skriftligt overfor AM og en reklamation har kun gyldighed, når den er kommet frem til AM.
 

7. Pris og betalingsvilkår

Den aftalte pris for annoncering fremgår af den af AM fremsendte ordrebekræftelse til kunden. Alle priser anføres eksklusiv moms. Alle fremsendte faktura vil have en betalingsfrist på netto 8 dage medmindre andet er aftalt. For nye kunder og virksomheder, hvor der ikke foreligger et offentligt tilgængeligt regnskab, kan der kræves hel- eller delvis forudbetaling.

For deltagelse på AMs Gå-hjem møder, VidenSeminarer samt andre mindre events er AM berettiget til at fakturere kunden det fulde beløb for hele ordren med forfald på arrangementsdagen.

For messen Boligforeningernes Dag udsendes der Samlede vilkår og betingelser, inkl. betalingsbetingelser, der agerer som tillæg til AMs Handelsbetingelser. Ved evt. konflikt imellem messens vilkår og betingelser og AMs Handelsbetingelser, vil det være messens vilkår og betingelser, der er gældende.

Kunden vil ikke kunne få indbetalte beløb refunderet i forbindelse med indgåede aftaler, dog med den undtagelse at det kan påvises, at AM ikke har efterlevet den indgåede aftale.
Ved forsinket betaling beregnes der rente jf. betingelserne, der fremgår på fremsendt faktura. AM er endvidere berettiget til rykker- og inkassogebyrer, jf. Rentelovens § 9b, og til at forfølge ethvert krav i overensstemmelse med gældende lovgivning.
 

8. Rettigheder

Alle rettigheder til software, samtlige kildekoder, herunder bl.a. ASP, JAVA, applets, CGI, net- og HTML-koder samt alle rettigheder til lay-out, grafiske fremstillinger, artikeltekst mv., billeder, data og andet materiale, som helt eller delvist er fremstillet og/eller udarbejdet af eller i samarbejde med AM i forbindelse med aftalen, tilhører AM og må ikke anvendes i andre sammenhænge uden AMs skriftlige accept. Handlinger i strid hermed kan forhindres ved nedlæggelse af fogedforbud uden sikkerhedsstillelse.
 

9. Ansvarsfraskrivelse

AMs eventuelle erstatningsansvar overfor kunden er begrænset til kundens direkte og dokumenterede tab, og kan maksimalt udgøre et beløb svarende til det af kunden erlagte vederlag uanset tabets årsag eller karakter. Kundens eventuelle erstatningskrav som følge af fejl i annoncen skal fremsættes skriftligt og være kommet frem til AM senest 8 dage efter indrykning af annoncen. Kundens eventuelle erstatningskrav som følge af andre forhold end fejl i annoncen skal fremsættes skriftligt og være kommet frem senest 8 dage efter, at kunden er blevet eller burde være blevet bekendt med den ansvarspådragende handling eller undladelse.

Idet kunden er ansvarlig for lovligheden af den information, der stilles til rådighed for offentligheden gennem annoncering hos AM, er AM berettiget til ved regres mod kunden at videreføre eventuelle erstatningskrav fra tredjemand, som skyldes kundens overtrædelse af god markedsføringsskik, tredjemands rettigheder, redelig handlemåde og/eller god skik og brug.
AM kan ikke ifalde ansvar overfor kunden for tab forårsaget af forhold, der ligger udenfor AMs kontrol (force majeure), og som AM ved aftalens indgåelse ikke burde have taget i betragtning. Dette finder tilsvarende anvendelse i tilfælde af force majeure hos tredjemand, til hvilken AM har overladt udførelsen af de forpligtelser, der følger af aftalen.
 

10. Overdragelse af rettigheder og forpligtelser
Kunden er ikke uden AMs skriftlige accept berettiget til at overdrage sine forpligtelser og rettigheder i henhold til aftalen til tredjemand. AM er berettiget til at overdrage både forpligtelser og rettigheder i henhold til aftalen til tredjemand uden kundens accept.
 

11. Lovvalg og værneting
Enhver tvist mellem AM og kunden, som ikke kan løses i mindelighed, skal afgøres efter dansk ret og ved Københavns Byret som værneting i første instans og Østre Landsret i anden instans.